Bővítenék a mentőállomás ellátási szintjét Nyomtatás E-mail
Írta: sajtoteam   
2012. július 06. péntek, 06:48

A mentőszolgálatnál elsődleges szempont a betegek, vagy sérültek körzeten belüli tizenöt perces elérhetősége, ezért a közeljövőben várható településrendszeri-átszervezés és az új kórház struktúra létrehozása a mentést nem érinti. 

Ettől függetlenül a mentőknek is át kell gondolniuk, hogyan tudják a legoptimálisabban szervezni a mentőerőket.  A szolgálatban lévő kocsik logisztikáját át kell gondolni - tudtuk meg dr. Zentay Attilától, az Országos Mentőszolgálat Dél-alföldi Regionális Mentőszervezetének orvos-igazgatójától.

- Megvizsgáltuk, hogy a kiskőrösi mentőállomás milyen típusú feladatokat lát el, és szükség van-e magasabb szintű elsődleges mentőellátásra - mondja dr. Zentay Attila. - Ennek tudatában szeretnénk elérni, hogy egy éven belül bővítsük a kiskőrösi mentőállomás szakmai ellátási szintjét. Ez azt jelenti, hogy elindulna egy állandó esetkocsi szolgálat. Addig is kísérleti jelleggel, egy alternatív mentéssel foglalkozó céggel kötöttünk együttműködési megállapodást. Ők havonta ötnapi szolgálatot adnak egy mentőorvosi kocsival. Ennek lényege, hogy ha a bejelentés alapján felmerül a legmagasabb szintű mentés igénye, vagy a helyszínre kiérkező mentőegység észleli, hogy szükség lenne a komolyabb ellátásra, akkor jelzik azt a mentésirányításnak. Ők a helyszínre küldik a kétfős mentőegységet, amelyben egy mentőszakápolói képzettségű gépkocsivezető, illetve egy sürgősséggel foglalkozó szakorvos dolgozik egy rohamkocsinak megfelelő szintű mentéstechnikai eszközparkkal.

A próbaidő alatt bebizonyosodott az esetkocsi szükségessége?

- Több alkalom bizonyította a kocsi szükségességét. Amennyiben sikerül a működtetéséhez szükséges státuszokat biztosítani, Kiskőrös és környéke lakosságának szolgálatába állítjuk az esetkocsit. Egyelőre nappalra, mivel jelen pillanatban országosan, így a térségben is szakképzett munkaerőhiánnyal küzdünk. 

Változások történtek a betegszállítás terén is.

- Május elsejétől a betegszállító cégek munkáját is a mentőszolgálat koordinálja. A hívások ide futnak be, itt rögzítik a feladatokat. A logisztika átszervezésével azt szeretnénk elérni, hogy minél hatékonyabb és betegbarát legyen az ellátás. A 1820-as központi hívószám az országban mindenhol üzemel, és az adott irányítószám beütésével automatikusan az a megyei irányító-központ jelentkezik, ahová a körzetben lakó beteg tartozik. Ez az orvoskollégáknak is könnyebb kommunikációt biztosít. Ezen kívül a nyílt webes kommunikáció beindításával már a kórházban is igényelhető a betegszállítás, amellyel a telefonhívás is megtakarítható.

Boda Zsuzsa

 
 


A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.

 

 
Hirdetés