Hamburgeradó Nyomtatás E-mail
2011. május 09. hétfő, 13:06

Feketelistára kerülhetnek a magas cukor- és zsírtartalmú élelmiszerek az úgynevezett „hamburgeradó” miatt. A kormány, a megelőzésre épülő egészségpolitikájának részeként az egészségtelennek tartott, magas kalóriatartalmú, valamint telített zsírokban és szénhidrátokban gazdag élelmiszerekre vetne ki termékdíjat.


Király István, a Batthyány úti Király csemege tulajdonosa szerint minden adalék nélkül készült péktermék fogyasztható, csak tudni kell a mértéket.
- A fehér liszt alapanyagú, kalácstésztából készült hamburger zsömle sem egészségtelen, ha mérsékelt mennyiségben fogyasztjuk - mondja István, aki a Magyar Pékszövetség Bács-Kiskun Régiójának társelnöke. - Nem a liszttel, az adalékanyagokkal van a baj. Tapasztalatunk szerint egyre többen keresik a teljes kiőrlésű lisztből készült, adalékmentes, illetve kovásszal sütött termékeket. Ha megnézzük ezeknek a péktermékeknek az összetételét, nem magas az eladási áruk.

Torgyikné Katona Ilona, mint gyógyszerész, és mint az Új kezdet Életmód Klub vezetője is városszerte ismert, elkötelezett híve az egészséges táplálkozásnak.
Nem árt, ha tudják, hogy egy deci szénsavas üdítőben 10-12 kiskanál cukor van. Képzeljék el, mennyi cukor kerül gyermekünk szervezetébe, ha több pohár üdítőt is megiszik egy nap. A reggelire elfogyasztott szénhidrátok is hirtelen megemelik a cukorszintet, csak úgy liftezik az inzulin. A rostszegény étkezés, a kalóriabombák fogyasztása a mozgásszegény életmóddal karöltve hozzájárul, hogy egyre több a fiatalkorú cukorbeteg és évente több százalékkal is emelkedik a vastagbélrákban elhunytak száma. Fontos a megelőzés, a rostokban gazdag, teljes kiőrlésű péksütemények fogyasztása.


Nagy Imre – alias City Imi – szerint a hamburger nem egészségtelenebb, mint más élelmiszer, hiszen sok hús és zöldség is van benne.
A hamburgerek mellett sok salátát, zöldségfélét is árusítunk, akár hússal, vagy hús nélkül. Inkább az italfogyasztási szokásokat látom rossznak. Nálunk a mintegy húszféle üdítőből leginkább a kólát, vagy a Fanta narancsot választják a fiatalok, ez teszi ki a forgalom mintegy ötven százalékát.

Talán a rostos üdítők marketingje nem elég figyelemfelhívó. Sikk és nagyon menő dolog egy kólásüveget lóbálva végigvonulni az utcán, ahogy a filmekben, vagy a reklámokban látják. Ez valamiféle üzenet a többiek számára... A multik saját hűtőt hoznak az italoknak, millió reklámanyaggal. A berendezéseket egy kisebb cég nem tudja kigazdálkodni, a saját pohár, zászló is milliós tétel. Pedig Kőrösön két rostos gyümölcslevet előállító cég is van, kár, hogy nem tudatosul jobban a fiatalokban az egészséges életvitel.

 


A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.

 

 
Hirdetés