Vegyesre sikeredett az autós szezonkezdet Nyomtatás E-mail
2010. június 02. szerda, 14:01

Deák Tündét és Dukai Gábort nem kell bemutatni a benzingőz és száguldás szerelmeseinek. Elindult a tavaszi autós szezon, felkerestük őket, megtudni: vajon hogyan sikerültek első versenyeik?



Deák Tünde idén sem akar lazítani.

Valódi szenzáció, amit Tünde a gyengébbik nem képviselőjeként művel a pályán. Autóját a legmerészebb pillanatokban is hidegvérrel, pontosan irányítja, igazi megszállott versenyző.

- Az én szenvedélyem nem enged lazítást - magyarázza Tünde. - Természetesen, idén folytattam a megkezdett utat, csak egy kicsit másként: szériából a túra (épített) kategóriára váltottam. Az autó kapott egy erősebb motort, jobb futóművet, ezáltal könnyebb is lett, mint tavaly. Az eredmények szempontjából eddig vegyesre sikeredett a szezonkezdet. Az első versenyt Kecskemét egyik bevásárló központjának parkolójában rendezték, ott egy női második és a fiúknál a 4. helyet szereztem meg. Akkor az autó még nagyon nem volt kész, csak a motor volt kicserélve. A következő, szombathelyi versenyen a lányoknál már sikerült a dobogó legmagasabb fokára felállnom, de ez az idő a fiúknál csak a negyedik helyre volt elég. Az autó már nagyon jól működött, sajnos későn raktuk fel az erre a pályára megfelelő gumikat. A harmadik versenyt Kecskeméten a Gokart Stadionban rendezték, ez a verseny egyben európai és osztrák futam is volt. Olyan körülmények között kellett versenyeznünk, amit régóta vártam, szakadt ugyanis az eső. Elég vicces volt, de egyben ez az idei legjobb eredményem is, nőiben első, a fiúknál második hely, abszolútban 92 indulóból 14., a magyar bajnokságban 7. lettem. A következő verseny Szegeden lesz, bízunk a jó eredményben, de ez nem kimondottan nekünk való pálya. Az autót most is fejlesztjük, van még mit alakítani rajta. Terveink közt szerepel nemzetközi versenyekre való kijutás - bizakodik Tünde.

 

 

Dukai Gábor most a nézőknek autózik.

Gábor évek óta ott jeleskedik a pályákon. Idén, legnagyobb sajnálatára, ki kell hagynia a terepjárós versenyeket.

- Bár kicsit háttérbe húzódva, de jelen vagyok minden eseményen, ami autósporttal kapcsolatos - mondja. - Kezdjük talán a terepjárózással. Az idei év versenyzés szempontjából teljesen kimarad. A tavaly érvénybe lépett szabályokkal mi már, sajnos, jelentős fejlesztések nélkül nem tudunk labdába rúgni. Ennyi energiát nem tudtam belefektetni, persze, nem adtam fel, csak erőt gyűjtök! Nézelődök, kérdezősködöm és remélem, hogy mások hibáiból tanulva, egyszer nekem is sikerül ütőképes autót építeni. A másik versenyágról már jobb hírekkel szolgálhatok. Rengeteget dolgoztunk a tavasszal a BMW-n, motort cseréltünk és végre öt év után eljutottunk odáig, hogy teljesen új festést kapott az autó. Nagyban hozzásegítettek ezekhez a fejlesztésekhez a szponzorok, amit ezúton is nagyon szépen köszönök nekik! Sajnos, a gazdasági válság okán pénzt egyre kevesebben tudnak adni, inkább alkatrésszel vagy munkával segítenek. Így az idei szezon eléggé foghíjas lesz, mind szlalom, mind pedig drift tekintetében, de mint optimista ember, ennek is nagyon örülök, mert a sok munkaóra láthatóan meghozza gyümölcsét. Idén először május 16-án álltam rajthoz Kecskeméten a gokart pályán, szakadó esőben sikerült megnyerni a hátsókerék hajtású kategóriát. Köszönet illeti a családomat, amiért mindenben maximálisan mögöttem állnak, ezt a versenyt is bőrig ázva izgulták végig a pálya mellett. Megkaptam az idei első " dózist", ami visz tovább és tovább. A drift versenyről komoly szponzor hiányában egyelőre le kell mondanom, de egy-két edzésen azért aláírjuk a jelenléti ívet. Természetesen az egész év tét nélküli, így egy kicsit tudok a nézőknek is autózni, de a stopper nekem is pereg – mosolyog Gábor.

 


A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.

 

 
Hirdetés