Bajnokságzáró előtt Nyomtatás
2012. december 05. szerda, 07:41

A kiskőrösi Rímár Tamás évtizedek óta a benzingőz szerelmese. Rally versenyzőként hallhattunk róla különböző kategóriákban, más-más autókkal, csapattársakkal. Az utóbbi években az izsáki Házitészta „királyával”, Juhász Zsolttal remek párost alkotnak, legalábbis eredményeik ezt bizonyítják. Az idei bajnokság futamairól beszélgettünk.

HARCBAN AZ ELSŐSÉGÉRT

- Tavasszal Tatabányán zajlott az első RTE futam, ahol lehetőséget kaptunk egy külön értékelésű Historic kategóriába való szereplésre, amit örömmel használtunk ki a hosszú téli készülődés után. A versenytáv az országos bajnoki futamokhoz képest rövidebb etap és gyorsasági szakaszokból áll, ami szimpatikus volt, mert tesztversenynek szántuk a szereplésünket. Az első nap a mezőny a Rába ringen teljesített, aki járt már ezen a pályán, tudja milyen technikát igénylő rész, de sikerrel vettük. Másnap a 25 másodperces előnyünkkel rutinnak indult a nap, de ellenfeleink magukra találtak, így rendkívüli csatározás indult az első helyért, amit azért emelek ki, mert tavaly egész során nem akadt ellenfelünk, akivel ennyire azonos időket menjünk. Az utolsó szakasz végéig tartott a harc, melyet 11 másodperccel megnyertünk, az így megszerzett első helynek nagyon örültünk - mondja Juhász Zsolt, a kormány mellől.

MŰSZAKI HIBA A CÉL ELŐTT

- A sikeres Tatabánya Rally után a 46. Mecsek Rally következett, mely ezúton is Historic Európa bajnoki futam volt. A népes mezőnyben legendás versenyzők és még legendásabb versenyautók vonultak föl. A mezőnyben olyan autók szerepeltek, mint: Porsche 911 RS, Lancia 037-es, Audi Qatro, Fiat Abarth-ok. melyek értéke több, mint egy jelenlegi top wrc vagy super 2000-es versenyautóé, nem beszélve a fenntartásukról - teszi hozzá Rímár Tamás. - A külföldi versenyzőkhöz képest a mi szerény költségvetésű csapatunk a teljesítményhiányt bátorsággal próbálta pótolni egészen az utolsó előtti szakaszig. A verseny 9 gyorsasági szakaszból állt, melyben voltak 29 km-es gyorsok is. Nagyon sokszor számunkra már ismert pályákon. A műszaki gondoktól tarkított versenyen a második helyért küzdöttünk az utolsó szakaszig, amikor elfolyt a hűtővizünk, és fel kényszerültünk adni a versenyt. A fekete leves az egészben, hogy egy olyan alkatrész miatt kellett a versenyt feladnunk, ami volt a service autóban, de mi kint voltunk a szakaszon, ráadásul a cél előtt 14 km-rel 650 teljesített kilométer után. Nehéz feldolgozni, mert ugyanannyi munka volt a futamban, ha beértünk volna a 2. helyre, vagy így, hogy kiálltunk. Ez sajnos nem rajtunk múlott. 

ÖREG AUTÓ ÚJRA SZÁGULD 

Szeptember 29-30-án rendezték meg a Vácon az RTE Bajnokság soron következő futamát, ahol a Historic Bajnokság is rajthoz állhatott, mégpedig úgy, hogy bajnoki értékelésben is beleszámít, ezzel megmentve a sorozatot. Számunkra megdöbbentő volt, hogy soha nem látott létszámú páros állt rajthoz, ezzel is bizonyítva a Historic versenyzés létjogosultságát. Számunkra a helyszínek teljesen újak voltak, így a pályabejárásra különös gondot fordítottunk. A prológ számunkra túl szűk volt, igen nehéz a 42 éves technikát szervó nélkül terelgetni, de ez egyáltalán nem szegte a kedvünket, izgatottan vártuk a másnapi folytatást. Az első körben egy kicsit álmosan kezdtünk, de később rá kellett jönnünk, hogy a folyamatos gyorsulást a stopperóra nem méltányolja, így közel azonos három kört futottunk, mely a kategória 2. helyére volt elég! Összegezve, ismét egy hiba nélküli verseny futottunk, remek rendezéssel, nagyon jó pályákon, és gyönyörű környezetben. Ez egy kis vigaszt nyújtott az előző futam után, ahol egy sajnálatos és költséges motorprobléma miatt mínuszoltunk. Legutóbbi megmérettetésünk október 20-21-én zajlott, a Komló Rallyn, ahol a bajnoki helyezések sorsa is eldőlt.