Autó, amit fúrógép hajt Nyomtatás E-mail
2012. június 07. csütörtök, 06:58

Hogyan kell elkészíteni egy működő autót, amit néhány fúrógép hajt meg? A tabdi származású mérnökhallgató néhány diáktársával megmutatta. Kerékgyártó Márk nem első alkalommal vett részt a Bosch országos elektromobil versenyén. Baráti társaságával, no és felkészítői segédletével konstrukciójukkal bejutottak a legjobb 16 közé.

- A verseny célja, hogy népszerűsítse a mérnök szakmát és a gyakorlatorientált képzést Magyarországon, valamint felhívja a figyelmet arra, hogy miért jó mérnöknek lenni – avat a részletekbe Márk. - A feladat egy olyan „lítium-ionos jármű” – ELEKTROMOBIL - tervezése és elkészítése volt, amely a Bosch PSR 18 LI-2 akkumulátoros fúrócsavarozó gépet használ a meghajtásra. A jármű építése során a kéziszerszám átalakítása nem engedélyezett. A versenyen felsőoktatásban és középiskolákban tanuló hallgatók és felkészítő tanáraik vehettek részt.

Neked ez már nem az első megmérettetésed.

- Már tavaly is tagja voltam egy csapatnak, amely részt vett a harmadik ilyen versenyen. Akkor még a kiskunfélegyházi Petőfi Sándor Gépészeti és Informatikai Szakképző Iskola és Kollégium diákjaiként öt iskolatársammal indultunk a versenyen. Kimagasló eredményt akkor nem értünk el, de elhatároztuk, hogy a következő versenyre egy jobb autót építünk. Sajnos a csapattagok mind különböző felsőoktatási intézményben folytatták tanulmányaikat. Így, miután szétszóródott a banda, új csapatot kellett szervezni.

Ha jól tudom, először nem is akartál indulni?

- Nagyon sok időt és energiát emészt fel maga a tervezés és a kivitelezés is. Arról nem is beszélve, hogy komoly anyagi támogatást is kell szerezni hozzá. Édesanyám beszélt rá végül is, hogy a főiskolán is biztosan találok kihívásra fogékony társakat. Ledniczky Györggyel együtt szerepeltünk az előző versenyen is, ő most is biztos pont volt a gárdában. Beszerveztünk még egy mérnökhallgatót, Simon Norbertet, Süveges László mérnök-informatikus hallgatót és egy felkészítő tanárt, Szécsényi Tamás személyében. PG 2.0 néven neveztünk a miskolci bemutatkozóra.

Hány napig dolgoztatok a járművön?

- Az előkészületekre 7 hónap áll rendelkezésre, mely különböző állomásokból áll. Miután elkészült a szerkezeti váz, részletes tervet kell leadni és képekkel, videókkal igazolni a folyamatot. A csapatoknak önállóan kell a járművet megtervezni és elkészíteni, mialatt a Bosch csapata rendszeresen tartotta velünk a kapcsolatot, többek között hírlevelek, személyes látogatások és telefonos egyeztetések formájában. A résztvevőket folyamatosan támogatták a mérnök mentorok, ezzel segítve a verseny előkészületeit. A csapaton belül felosztottuk a teendőket, hogy mindenki egy adott feladatra koncentráljon, mint például a tervezés, adminisztráció és a szponzorok keresése. Régi iskolánknak és szponzorainknak köszönhetően az idei versenyen a legjobb 16-ig autózhattunk. Reméljük a következő versenyre egy még ütőképesebb konstrukcióval tudunk eljutni.

vnm

 
 


A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.

 

 
Hirdetés