Get Adobe Flash player
Két férfi - sok siker Nyomtatás E-mail
2011. december 08. csütörtök, 07:22

Akit a benzin gőze megcsapott – kezdhetnénk a beszámolót a technikai sportok két szerelmeséről: a kiskőrösi Rimár Tamásról és az izsáki Juhász Zsoltról. Mert, hogy megszállottak, azt mindenki tudja, aki ismeri őket. Minden, ami kerekeken gurul és kipufogója van, számukra a munkát, szenvedélyt, hobbit és a szórakozást jeleni.

Tamás és Zsolt napjainkban két versenyautóval diadalmaskodik a Magyar Rally Bajnokság különböző futamain. Hol az egyik navigál, hol a másik. S ha kell, mindketten bebújnak a jármű motorterébe.

Rímár Tamás 21 éve startolt az első versenyén. 1996-tól ügyességi versenyeken riogatta ellenfeleit, majd 99-től a Rally II-ben állt rajthoz. Futott a keze alatt saját építésű Lada, Peugeot 205, Opel Corsa is. A rutin megérlelte a feljutást a Rally I-be, ahol először egy Renault Megane Coupe-val, majd egy Honda Civic Type-R-rel indult, ami néhány év után lecserélt egy 300 lóerős A/8-as Mitsubishi Lancer EVO VI-ra. Kétszer volt magyar bajnok, Csicsely Pali és Kakuk Gyula navigálásával. Tavaly többnyire a háttérből figyelte a versenyeket, illetve a bérbe adott, általa szervizelt versenyautó mellől. 

Juhász Zsolttal azonban egymásra találtak. Az izsáki tésztagyáros ugyanis hasonló “benzinőrült”, már gyermekkorában modellezett. Több mint tíz évig  autómodell versenyeken vett részt az egykori autóslegenda, Cserkúti “Öcsi bácsi” oldalán. Sőt, Zsolti motocross versenyeken is indult, amit később az endúró váltott fel. A repülőgép modellezésből pedig a repülés maradt meg, amit ma is aktívan gyakorol motoros kisgépekkel. Eközben egy új hobbi kerítette hatalmába, a veterán autó- és motor-restaurálás, melyet zseniális aprólékossággal művel. Keze nyomát dicséri számos Harley-Davidson, többek között Schmitt Pál köztársasági elnök árvízkárosultak javára elárverezett katonai Harley-ja. Később vásárolt egy 1970-es évjáratú BMW 2002-est, amiből épített egy Historic Rally szabályainak megfelelő versenyautót, amivel a hetvenes évek német autóversenyzését kívánta újjáéleszteni.

Mivel Zsoltnak nem volt tapasztalata a rallyzás világában, Tamást kérte fel segítőnek. A két férfi tehetsége, megszállottsága és eltökéltsége sorra vette az akadályokat. Idén a Historic Rally abszolút 4. helyén, a C csoport 2. legjobbjaként ünnepelték a szezon zárását. Közben a Mitsubishivel is rajthoz álltak, ahol Zsolt kiválóan debütált a murvás veszprémi futamon, mint navigátor. Két férfi, két autó, sok siker. Ez a lényeg. 

Rímár Tamás és Juhász Zsolt a veteránautók versenyén, az idei Historic Rallyn abszolút 4. helyen zártak, csoportjuk 2. legjobbjaként.

 

 

 
 


A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.

 

 
Hirdetés