Írta: sajtoteam
|
2012. április 13. péntek, 06:52 |
Az első szőlővesszőket a betelepülő szlovákok hozták magukkal Kiskőrösre, az 1700-as évek végén - tartja a fáma. A szorgalmas családok megtalálták számításaikat: legfőképpen a Kadarka, vagy a Piros Szlanka, a Juhfark, a Kövidinka, a Lakhegyi mézes, a Kékoportó, a Zalagyöngye telepítésével.
|
Írta: sajtoteam
|
2011. október 18. kedd, 06:38 |
|
Írta: sajtoteam
|
2011. szeptember 06. kedd, 23:19 |
Fél évszázaddal ezelőtt is szeptemberben kezdődött az iskola.
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. július 07. csütörtök, 09:27 |
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. június 27. hétfő, 08:48 |
Nagy nap volt Kiskőrös életében 1957. július 7. Ekkor adták át a nagyközönség számára a négymedencés Petőfi Strandfürdőt.
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. június 14. kedd, 10:28 |
Tíz évvel ezelőtt, 2001. június 29-én került végleg lakat a Gucsek László mérnök-ezredes parancsnoksága alatt működő kiskőrösi Petőfi Sándor Vegyvédelmi Ezred kapujára.
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. május 25. szerda, 10:16 |
A múlt évezredben indul az a virtuális kiskőrösi sétaút, amelyen a jövő századba érkezhetünk. A Városi Napokon a művelődési ház kamaratermében több száz korabeli kép segítségével...
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. május 11. szerda, 09:35 |
Május a középiskolai ballagások hónapja. Régebben Kiskőrösön nemcsak a tantermektől búcsúztak el a végzősök, hanem az alsósok kíséretében a várost is körbejárták és Petőfi Sándor szülőházánál elhelyezték virágcsokraikat.
|
Írta: sajtoteam
|
2011. április 29. péntek, 10:13 |
"Itt van május elseje. Énekszó és tánc köszöntse!"
|
|
Írta: sajtoteam
|
2011. április 26. kedd, 12:36 |
Énekszó és tánc köszöntse! Ugye, sokan emlékeznek Önök közül is azokra az évekre, amikor teli torokból énekelve fújtuk ezeket a sorokat?
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. április 21. csütörtök, 09:53 |
Ugye Önök is szívesen nézegetik a régmúlt korokat idéző fotókat? Vannak, akiknek még él emlékezetében a fél évszázaddal ezelőtti Kiskőrös, sokan azonban már csak ezeknek a képeknek a segítségével ismerhetjük meg településünk régi arculatát.
|
Írta: Boda Zsuzsa
|
2011. február 18. péntek, 13:54 |
Felbecsülhetetlen értékű archív fotók kerültek szerkesztőségünk birtokába Winter Istvánnénak köszönhetően. Az ötvenes években ritkaságszámba menő színes technikával készült fotók megörökítik az egykori kiskőrösi épületeket és a helyi társadalmi életet.
|
Írta: sajtoteam
|
2009. szeptember 17. csütörtök, 10:51 |
Mesélő képek
Az emeleten még étterem is volt
Éppen 125 évvel ezelõtt, 1882. december 5-én indult meg a vasúti forgalom a Kiskõrös-Kecel-Kecel-Szilos-Öregcsertõ-Szakmár-Kalocsa szárnyvonalon, ugyanazon a napon, amikor átadták a 167 kilométeres Budapest-Kiskõrös-Szabadka vonalat is. A kiskõrösi vasútállomás épülete az ország egyik legszebb állomásépülete volt. Az emeleten még éttermet is talált az átutazó. Ebben az idõben az országban hatalmas lendületet vett a vasút építése. A munkálatok számtalan embernek biztosítottak keresetet, a mérnököktõl kezdve a szegény építõmunkásokig, városunkban is volt építésvezetõség.
A Kiskõröst érintõ két fontos vasútvonal mindössze két esztendõ alatt épült meg. A 31 kilométer hosszú szárnyvonal másik végállomása, Kalocsa ezzel a lehetõséggel kapcsolódott be a kereskedelem országos vérkeringésébe, hiszen közvetlen vonal nem kötötte össze a fõvárossal. A második világháború a vasúti síneket alaposan megrongálta, a visszavonuló magyar katonák 1944. október 30-án az állomás épületét is felrobbantották. Az ötvenes években kiépült a Kecskemét-Kiskõrös vasútvonal is, így már három fõvonal keresztezte egymást városunkban. Tervezték a vasútvonal kiépítését Baja irányába is, de ez soha nem valósult meg, annak ellenére, hogy Kecel és Baja is szorgalmazta az építkezést.
A hatvanas évek végén megszületett közlekedési koncepció kidolgozója dr. Csanády György sajnálattal említi meg a Vasúti üzem címû könyvében, hogy a vasúti közlekedés nagy hiányosságának tartja, hogy a Kiskõrös-Kalocsa vasútvonal a vasútépítésre kedvezõ terep és terület gazdasági érdemessége ellenére szárnyvonalként végzõdik. 1964-66-ban meghosszabbították és bõvítették a vasútállomást, a síneket kicserélték, a régi, még használható darabokat a Kalocsai vonalon újra elhelyezték. Így láthatóak még ma is 1881-es, valamint 1911-13-as évjárattal jelzett sínek ezen a pályán.
Bár az elmúlt év decemberében még az a hír járta, hogy a Kiskõrös-Kalocsa vasútvonal fontos katonai szerepe miatt a gyér utasforgalom ellenére megmenekülhet a bezárástól, 2007. március 3-án este hét óra után három perccel kigördült az utolsó szerelvény a kiskõrösi állomásról Kalocsa felé. Alig tíz hónappal fennállásának 125. évfordulója elõtt ítélték halálra.
Boda Zsuzsa
|
2009. szeptember 17. csütörtök, 10:51 |
|
2009. szeptember 17. csütörtök, 10:51 |
|
2009. szeptember 17. csütörtök, 10:51 |
|
2009. szeptember 17. csütörtök, 10:51 |
|
2009. szeptember 17. csütörtök, 10:51 |
|
|