Tűzkobrák, Zarándokok és Eszetlen Síelők… Nyomtatás E-mail
Írta: sajtoteam
2011. július 27. szerda, 06:25

Mi a közös ebben a három névben? Aki részt vett az idei nyomkereső napközis táborban a KIE-Házban, az már tudja a választ, a többieknek elmesélem.

Június 20-án reggel 9-kor már 35 kerékpár támaszkodott a KIE-Ház kapujának, bent pedig lármás gyereksereg várta a tábor megnyitóját. Az első ismerkedési játékok után csapatokra oszlott a társaság, és a keresztségben a címben szereplő neveket szavazták meg maguknak. Így lett Faragó Adrienn a Tűzkobrák, Farkasné Gombár Ildikó az Eszetlen Síelők csoportmamája, Farkas Sándor a Zarándokok csoportpapája. A hét kerettémáját az út, a vándorlás, KRESZ táblák, térképek adták. A gyerek kaptak egy jogosítványt, melybe minden nap egy újabb közlekedési táblát rajzoltak a hozzá kapcsolódó bibliai igével, valamint lerajzolták az útközben látott új táblákat is. A jogsi hátuljára büntető- és jutalompontokat lehetett gyűjteni, de a csapat olyan jól viselkedett, hogy csak az utóbbiakat kellett serényen osztogatnunk.  Minden nap új élmények vártak ránk. Templomtornyot másztunk, Gmoser István lovastanyáján portyáztunk és lovagoltunk. A Szlovák Tájház udvarán népi játékokat játszottunk, Horváthné Babi nénivel búzát őröltünk. Mindenki elkészítette a maga hamuba sült pogácsáját a kemencében, ebédre pedig finom kemencés langallót ettünk. Kikerekeztünk a Szücsi erdőbe, árkon-bokron-homokon át tekertük, toltuk a drótszamarainkat, az erdő hűs ligete, a hatalmas rét, a kék ég azonban minden fáradtságot megért. Szerdán strandolni mentünk, majd a KIE-Házban mindenki megvarrta a maga zarándok tarisznyáját. A KRESZ-parkban mindenki levizsgázott közlekedési ismeretekből, hűsítettük magunkat a focipálya locsolója alatt, fociztunk, hasaltunk a fűben, töltődtünk. Csütörtökön városismereti nyomkeresőt tartottunk, ahol a gyerekeknek betűket kellett keresniük egy-egy nevezetes emlékművön, majd ezeket helyes sorrendbe rakva megkapták a megfejtést és a jutalmukat: PANAMA FAGYI. Az út témájának méltó zárásaként ellátogattunk a Közúti Múzeumba, ahol a gyereksereg lelkes biztatására Józsi, az úthenger is feltüzelte magát, és nagyokat füttyentve vitte körbe a csapatot.

A kirándulások mellett abbahagyhatatlan csocsóbajnokságok, párnacsaták, bunkerépítés, zengő-bongó éneklés, Sanyi bácsi mesélése tette felejthetetlenné ezt az 5 napot.  Ez a tábor most véget ért, de szeptembertől rendszeres időközönként nyomkeresőt tartunk a KIE-Házban. Szeretettel várunk minden kalandra vágyó, otthon unatkozó, mozogni szerető gyerkőcöt!

Farkasné Gombár Ildikó

A táborról további képek láthatók a www.kiskorosikie.hu honlapon.

A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.