Get Adobe Flash player
Nem lesz dolgozat és feleltetés a szakkiskolában? Nyomtatás E-mail
Írta: sajtoteam   
2012. október 25. csütörtök, 06:45

Életszerű szakképzési rendszer megvalósítását tűzte ki célul az oktatási minisztérium. Mint mondják, a szakképzési reformmal nagyobb hangsúlyt kap majd a szakmai tárgyak oktatása, hiszen az általános műveltség megszerzésének segítése az általános iskola feladata, nem pedig a szakképző intézményeké.

A közismereti tantárgyak körében eltörölték a dolgozatírást és a feleltetést, a szakiskolák tanulói a közös feladatvégzésre és az órai munkára kapnak jegyet. Mint azt Franczia László, a Wattay igazgatója elmondta, náluk egyelőre nem vezetik be az új tantervet, mivel az iskolában úgynevezett 2+2-es rendszerben tanulnak, vagyis négy éves a szakoktatás és az új tanterv csak a 3 éves szakképzésre kötelező érvényű szeptembertől. Jövőre azonban a kiskőrösi szakképző intézményben is áttérnek az új, háromévesre csökkentett  szakképzésre. A tantervi javaslat heti 12 közismereti órát ír elő - mondja az igazgató. Ebből 5 óra a testnevelés, 2 az idegen nyelv, 1-1 órában pedig matematikát, magyart, természet- és társadalomismeretet, valamint informatikát, történelmet tanulnak majd a diákok.

Nem csak a kerettanterv, a módszertan is változik, a hagyományos anyagleadás – számonkérés helyett a tanulók érdeklődését új módszerekkel akarják felkelteni. Például magyarból csoportos munkában blogokat, képregényeket, fotóalbumokat, filmeket készítenek. A tanárok az órákon az irányító, szaktanácsadó mentor szerepét fogják betölteni. Nem lesz egyszerű azonban a mindennapos testnevelést a szakképzést és a közismereti tantárgyak oktatását összehangolni, hiszen a tanulóink gyakorlati képzésen is részt vesznek, nem csak iskolába járnak.

A Wattay iskolában tanító pedagógusoknak egy év áll rendelkezésükre az átképzésre, és a felkészülésre, míg ezt a hároméves képzésben már résztvevő iskolák tanárai nem mondhatják el. Az bizonyos, hogy a „lazább” órák miatt a tanulóknak több energiájuk marad a  szakképzés tantárgyaira, ahol változatlan a tananyag leadási módszer és továbbra is szigorú a számonkérés. Kérdés azonban, hogy amenynyiben pár év múlva mégis valaki úgy dönt, hogy tovább szeretne tanulni, nem lesz-e bajban azért, hogy nincs megfelelő alapja a közismereti tárgyakból. Persze, minden diák örül, hogy nem kell dolgozatot írni és felelni, azonban elgondolkodtató, hogy ha lazább lesz a számonkérés, és szubjektív a tanári értékelés, mennyire veszik komolyan a tanulást a diákok…

Boda Zsuzsa

 


A cikkekhez és galériákhoz a hozzászólás csak regisztráció után lehetséges.

 

 
Hirdetés