Informatikai fejlesztés Akasztón Nyomtatás
2010. október 01. péntek, 09:23

Tizenötmilliós informatikai fejlesztést valósítottak meg az akasztói általános iskolában. „A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése” elnevezésű, száz százalékban támogatott pályázati projektnek köszönhetően az akasztói iskolában 26 darab multimédiás PC-t, 8 interaktív prezentációs tantermi csomagot – digitális táblát, projektort, számítógépet - valamint egy szervert építettek be.

A támogatás közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése, az úgynevezett „Intelligens iskola” létrehozása. A pályázat elsősorban azt az informatikai infrastruktúra fejlesztést támogatta, amely nemcsak az informatikai készségek, hanem – a többi közismereti tárgyba beépülő IKT - interaktív oktatástechnika - támogatású pedagógiai módszeren keresztül – a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja. A projekt része volt a tanárok tanfolyamon való felkészítése is.

Az ünnepélyes átadáson Endrődi Éva igazgatónő köszöntötte a vendégeket, a környékbeli települések polgármestereit, intézményvezetőit, majd átadta a szót Suhajda Antal polgármesternek, aki röviden ismertette a pályázat útját.


Az akasztói fejlesztés az országos első öt projekt része

Mint mondta, 2008 márciusában adták be pályázatukat a fejlesztésre. Több eredménytelen közbeszerzési eljárás után végül is a Delta Services Kft. ajánlata bizonyult a legkedvezőbbnek, így ők végezték el az eszközök beszerzését, majd helyezték üzembe nemrégiben a rendszert.

Rideg László, a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés Oktatási és Kulturális Bizottságának elnöke adta át a pályázati támogatással megvalósított modern informatikai eszközöket. Mint azt a bizottsági elnök elmondta, nagyon örül annak, hogy az informatikai fejlesztést sikerült megvalósítani az akasztói általános iskolában. Hangsúlyozta, hogy a jövő generációja számára rendkívül fontos, hogy az iskola is lépést tartson az oktatástechnika és az informatika fejlődésével.


Suhajda Antal: 2008-ban pályázott Akasztó

Kiemelte, hogy mivel sajnálatos módon, de háttérbe szorul a hétköznapokban az olvasás szeretete, és gyakorlása, így a pedagógusoknak más, informatív jellegű eszközökkel kell felkelteni és koncentrálni a gyerekek figyelmét, valamint megtanítani a tananyagot.

Rideg László felhívta a figyelmet a fejlesztéssel megvalósuló esélyegyenlőségre is. Mint elhangzott: sok családnak anyagi nehézségeik miatt nincs otthon számítógépe, itt viszont, az általános iskolában minden tanuló megismerkedhet a középiskolai továbbtanuláshoz elengedhetetlenül szükséges informatikai alapismeretekkel.


Rideg László: a jövő generációnak ismernie kell az informatikát

A modern oktatástechnikai eszközökkel, programokkal, és nem lesz hátrányban, mint kistelepülésen élő és tanuló gyermek, a nagyvárosi általános iskolákba járó diákokkal szemben.
A beruházást végző kft vezetőjének köszöntőbeszéde után - melyben a szakember arra is kitért, hogy az akasztói fejlesztés az országos első öt projekt része - a megjelentek egy felsős és egy alsós osztályban megtekintették, hogyan, mire lehet a tanórákon használni a modern, informatikai technikát.