A többszörös bajnok versenyzőpáros egy vadonatúj, gyári fejlesztésű Ford Fiesta S 2000-es versenyautóval mutatkozott be a Veszprémi futamon.
A világ egyik legújabb fejlesztésű, a mérnökök és a hozzáértők szerint is az egyik „legszuperebb gépcsoda” máris meghozta a sikert. Abszolútban a 12. helyen zártak a kiskőrösiek.
- Az új autóval régi vágyunk vált valóra – mondja Zsolti, szemmel látható örömmel. - Kategóriaváltást szerettünk volna véghezvinni, de csak úgy, ha arra képes járművet tudunk előteremteni. Egy szlovák szponzor segítségével mindez valóra válhatott. Az új autót tőlük béreljük, csak a szervizműveletek maradtak a csapatnál.
Magyarországon nem volt még ilyen autó. Bemutatnád az olvasóknak? - A menettulajdonsága sokkal jobb, mint a Super 1600-nak, sokkal jobb a súlyelosztása. Szinte mindegyik kerékre ugyanannyi súly jut, ezért nagyon jó az egyensúlya.
Négy kerék meghajtású, így a murvás talajon és a nagyobb kanyarokban is stabil az út tartása, nagyobb a kanyarvételi sebessége. A fejlesztés komolyságát mutatja, hogy a bukókeret kiválasztásánál 58 fajtát próbáltak ki, mire a lehető legjobbat beépítették.
Hány lóerős? - Ez jó kérdés! Amikor a gyárban rákérdeztünk, azt mondták, hogy elég lesz. De azt is rögtön hozzá tették: a sofőrnek meg sose elég!
Mi volt az első benyomásod az új autónál? - Egyszerűen fogalmazva: remek! A kocsiban minden benne van, minden kézre áll. Majdnem két ujjal lehet kormányozni, még murvás versenyen is. Schumacher is azt mondta: a tökéletes kanyarvétel és a totálkár között csupán egy hajszál a választóvonal. Nekünk most ezt a hajszálnyi határt kell kitapasztalnunk ezen a gépen.
Maradt a Kakuszi féle narancssárga szín, ami szinte már a védjegyetek? - Az új autó alapszíne fekete, de a díszítés természetesen a szokásos sárga. Már amennyi a reklámfeliratokból látszik. No és persze a „Köszi Apu” felirat is megmaradt. Ez számunkra tiszteletbeli ügy! |